تبلیغات
نیروی هوایی ایران (iranianairforce) - مطالب مرداد 1384

موشک kh-25 as-karen

دوشنبه 31 مرداد 1384 07:08 ق.ظ   نویسنده : صمد      


سو خو ۲۷ همراه با موشک kh-25  

موشک kh-25  یکی دیگر از موشکهای هوا به زمین پر کار برد است که در مقایسه با kh-29 دارای یک کلاهک کوچکتر و برد کوتاهتر است می باشد خانواده این موشک شامل هر دو نوع مادون فرمز و هدایت شونده لیزری است . موشک x-25l مجهز به یک سیستم هدایت لیزری می باشد که برای هدف گیری انواع مختلفی از هدفهای کوچک طراحی شده است (هدف هایی مانند سایت های راداریو پست های فرمان و سکو های پرتاب موشک). از نظر کاربرد و بازده این موشک را می توان با موشک آمریکایی agm-65e یا هاوریک مقایسه کرد. هدفی که می بایست به آن حمله شود می تواند به هر دو طریق هوایی و زمینی تعیین و هدفگیری شود

.x-25 mp دارای یک رادار جستجو گر غیر فعال می باشد و می تواند از فاصله ۴۰ تا ۶۰ کیلومتری دشمن را هدف قرار دهد هارم" مقایسه کرد . اما در هر حال این موشک دارای یک کلاهک جنگی قویتر می باشد ولی برد آن کمی کمتر است 

تمام انواع موشکهای

 kh-25 از لحاظ و ضعیت آیرو دینامیکی یکسان بوده و از سکوی پرتاب مدل pu-68 شلیک می شوند . این موشک ها با سرعت 3200 کیلومتر در ساعت پرواز می کنند

kh-25

در مدلهای زیر ارایه شده است

نوع موشک

هدایت

وزن کلاهک(کیلو گرم)

برد (کیلومتر)

x-25t

تقرب به هدف مادون قرمز غیر فعال

۹۰

۲ تا ۲۰

x-25l

تقرب به هدف لیزری نیمه فعال

۹۰

۱۰تا ۲۰

x-25mp

موشک ضد رادار

۹۰

۴۰ تا ۲۰

موشک ضد رادار

حد اکثر سرعت حرکت این موشک در حدود ۳۲۰۰ کیلومتر در ساعت می باشد این موشک را می توان با همنوع آمریکایی خود یعنی موشک "


آخرین ویرایش: چهارشنبه 26 بهمن 1384 12:02 ب.ظ
دیدگاه ها ()

موشک هوا به زمین kh-29/as-14 kedge

دوشنبه 31 مرداد 1384 06:08 ق.ظ   نویسنده : صمد      



 

رایج ترین موشک هوا به زمین هدایت شونده

kh-29هست این موشک در برابر سخت ترین هدفها هم به خوبی عمل می کند(هدفهایی مانند سوله های بتونی باندهای فرود بتونی و شاهراههای راه آهن و پل های واقع در بزرگراهها)و همچنین در برابر هدفهای واقع در دریا (مانند کشتی ها و زیر دریایی های واقع بر سطح آب) موثر است این موشک می بایست از ارتفاعی بین ۲۰۰ متر تا ۲ کیلومتر شلیک شود حد اکثر برد این موشک حدود ۱۰ تا ۱۲ کیلومتر و حد اکثر سرعت آن ۳ هزار کیلومتر در ساعت می باشد

kh-29 در مدلهای اصلی زیر عرضه شده است

نوع موشکهدایتوزن کلاهک(کیلو گرم)برد (کیلومتر)

x-29l

تقرب بسمت هدف غیر لیزری نیمه فعال۳۱۷۸ تا ۱۰

x-29te

تقرب بسمت هدف۳۲۰۲۰ تا ۳۰


آخرین ویرایش: شنبه 12 آذر 1384 02:12 ق.ظ
دیدگاه ها ()

موشک aim-7 sparrow

پنجشنبه 27 مرداد 1384 02:08 ق.ظ   نویسنده : صمد      


این موشک، یک موشک هوا به هوا از نوع هدایت شونده راداری میان برد با یک کلاهک انفجاری بسیار قوی است.ویژگی های عملیاتی مختلفی دارد از جمله : قابلیت استفاده در هر نوع آب و هوا و هر ارتفاعی و قابیت حمله به انواع هواپیماها و موشکهای پیشرفته از هر جهتی. سری این موشک ها دارای هدایت نیمه فعال راداری می باشد.

و می توان آن را به صورت ریلی (مثل هواپیما) ویا به صورت پرتابی بر روی کشتی))Ejection

امواج راداری و بهره بردن از سیستم کنترل هیدرولیکی سطح، این موشک را در جهت هدف خود تثبیت و هدایت میکند نیروی محرکه ان توسط سوخت جامد فراهم می شود. این موشک به طور وسیعی توسط آمریکا و ناتو مورد استفاده قرار می گیرد. در جریان جنگ خلیج فارس این موشک قابیت های خود را به اثبات رساند و به وسیله آن 22 فروند هواپیما و 3 فروند چرخبال عراقی سرنگون شد. سپارو دارای محدودیت هایی نیز هست از آن جمله این که هواپیمایی که آن را شلیک می کند باید هواپیمای مورد نظر را در رادار خود نگه دارد و برای این منظور باید مستقیم به سمت هدف حرکت کند. این موشک بر روی F-14 , F-15 , F16 , F18 aim-77ن یز نصب میشود

موشک aim-7 شلیک شده از اف ۱۴


این موشک مافوق صوت سیستم دفاع متقابل که شامل حفاظت

الکترونیکی در مقابل حملات الکترونیکی است را نیز دارا می باشد. هدایت آن با پردازش امواج راداری که توسط گیرنده موجود در عقب آن از رادار پرتابگر و همچنین انواج منعکس یده توسط هدف دریافت می شود، انجام می گیرد. هدایت آن در هنگام پرواز بر عهده 4 بال متحرک مثلثی شکل می باشد پایداری ان نیز با استفاده از 4 بالچه ثابت مثلثی شکل که با بالهای آن در یک خط قرار گرفته است فراهم می شود. .یک بسامد رادیویی فعال وظیفه انفجار کلاهک را هنگامی که موشک در نزدیکی هواپیما است را بر عهده دارد

این موشک ار 5 بخش اصلی تشکیل می شود :

1- پوشش پلاستیکی رادار 2- سیستم هدایت راداری 3- کلاهک 4- کنتر پرواز( خلبات اتوماتیک به اضافه سیستم کنترل هیدرولیک ) 5- موتور سوخت جامد آن



قیمت هر موشک : 125000 $


منبع gripen.tripod.com


آخرین ویرایش: شنبه 12 آذر 1384 02:12 ق.ظ
دیدگاه ها ()

موشک دوربرد r-33e

پنجشنبه 27 مرداد 1384 01:08 ق.ظ   نویسنده : صمد      


موشک r-33e (که توسط آمریکا و ناتو aa-9 یا amos نامگذاری شده) توسط وایمپل طراحی شده است که یک موشک دور برد بوده و برد آن ۱۶۰ کیلومتر نیز میرسد این موشک ار نحوه کنترل توسط اینرسی و هدایت توسط رادار نیمه فعال بهره می برد .

r-33e برای هدف قرار دادن هواپیما ها و موشهای کروز به۸ کار برده می شود و به همین دلیل این نوع موشک اصلی هواپیما میگ ۳۱ می باشد.

میگ ۳۱ همراه با موشکr-33e

این موشک قادر به نابدی اهدافی است که در ارتفاع ۲۵ متر تا ۲۸ کیلومترپرواز می کنند و سرعتی تا ۳ برابر سرعت صوت یا ۳ ماخ دارند .

اختلاف ارتفاع نسبی بین موشک و هدف می تواند تا ۱۰ کیلومتر هم باشد. این موشک با سرعت ۴.۵ برابر صوتیا ۴.۵ ماخ پرواز می کند


آخرین ویرایش: شنبه 12 آذر 1384 02:12 ق.ظ
دیدگاه ها ()

هواپیما آلفا جت

سه شنبه 25 مرداد 1384 07:08 ق.ظ   نویسنده : علیرضا      


تاریخچه
در ماه ژوئیه سال 1970 دو دولت فرانسه و آلمان فدرال پس از یک برنامه رقابت آمیز تصمیم به تولید مشترک آلفا جت گرفتند. پس از تحقیقات وسیع اولیه 1972 تیم «داسو - برگه» فرانسه و دورینو آلمان قراردادی برای تکمیل چهار فروند نمونه اولیه هواپیما دریافت کردند. که اولین آنها در یک سال و نیم بعد ، در 26 اکتبر سال 1973 به پرواز درآمد. آلفاجت تحت برنامه دقیقی که در نوع خود عالی بود، تکمیل شد. این هواپیما بدون اغراق صدرنشین طبقه هواپیماهای جت آموزشی و پشتیبانی هوایی تاکتیکی است که امکانات خدمات و خصوصیات عملکردی قابل توجهی دارد.

مشخصات ویژه


مقدورات پروازی عالی و فقدان واکنشهای خطرناک در پیچ (Spin) و واماندگی (Stall) که ثمره تحقیقات تئوریک طولانی بوده و به دنبال آن تستهای بسیار گسترده در تونل باد بر روی آن انجام گرفته است. و دو موتور توربوفن «لارزاک-04» که نسبت به کشش به وزن را در حد بسیار خوبی بوجود می‌آورد و دارای مصرف ویژه کم به هنگام گشت‌زنی می‌باشد.


یک سیستم «برا» زیاد ، موثر که وجه مشخصه آن فلاپهای باریک و قوی شکافدار است و به هواپیما اجازه می‌دهد که به سرعت فرود تا صد نات (185 کیلومتر در ساعت) دست یابد. و ارابه فرود سه چرخ واقع در بدنه که مجهز به لاستیکهای فشار پایین می‌باشد در ماموریت پشتیبانی تاکتیکی ارابه فرود دماغه مجهز به یک سیستم گردشی بوده و از این گذشته یک قلاب گیرنده کابل استواری نیز در هواپیما موجود است.


سطوح کنترل توسط سر و کنترل‌های ، در بدنه‌یی در امتداد سه محور اصلی هواپیما به حرکت درمی‌آیند. بدین ترتیب خصوصیات کنترلی آلفا جت مشابهت نزدیکی با مدرنترین هواپیماهای جنگنده دارند. و دو صندلی پرتاب شونده با بلندیهای متفاوت بدین منظور که حتی در ترکیب اپروچ (با نزدیک شدن برای فرود) خلبان کابین درم دارای قابلیت دید استثنایی به جلو و اطراف باشد. نصب صندلی‌های متفاوت امکان‌پذیر است.


آماده سازی سریع و آسان برای پرواز ، با سوخت‌گیری ثقلی یا فشار و زمان درنگ میان دو پرواز آموزشی حدود ده دقیقه است. به علاوه ظرفیت مبدل اکسیژن مایع برای چهار پرواز آموزشی بدون پرکردن مجدد کافی می‌باشد. و پتانسیل رشد برای نصب تعدادی تجهیزات الکترونیکی اضافی برای ناوبری رادیویی یا ناوبری

قابلیت آموزشی زیاد برای آتش یا پشتیبانی آتش
در زیر بدنه یک محفظه حامل یک قبضه توپ 27 یا 30 میلیمتری با 150 فشنگ.
در قبضه مسلسل 12.7 میلیمتری با دو خشاب 250 فشنگی در زیر بال
وزن بار خارجی 2 تن خصوصا مخازن قابل پرتاب 310 لیتری


دستگاه محرکه

نیروی محرکه آلفا جت را در موتور لارزاک‌ها ، ساخت مشترک توربوسکا - اسنکا تشکیل می‌دهد. موتور لارزاک یک موتور جت دوجداره با جریان دوگانه است که تنظیم هیدرومکانیکی آن توسط یک کامپیوتر الکترونیک تکمیل می‌شود. طول لبه به لبه آن 1.18 متر طول و کلی آن 2.175 متر است. ارتفاع آن 76 سانتیمتر و حداکثر قطرش 60.2 سانتیمتری می‌باشد. وزن این موتور 323 کیلوگرم ، میزان رقیق شدن هوا آن 1.3 و ضریب فشار کلی آن 10.6 است.

کشش موتور با حداکثر سرعت در شرایط متعارف 1350 کیلوگرم استاتیک و درجه حرارت ورودی توربین در اتمسفر استاندارد بین المللی برابر 1130 درجه سانتیگراد می‌باشد. موتور لارزاک که چند ده هزار ساعت ساعت آزمایش را پشت سر گذاشته است. دارای طرحی مد و لار است که تعویض قطعات یا تنظیم آنها را سهولت می‌بخشد. کارآیی موتورها همچنین در درجه حرارتهای بسیار بالا در صحراها مراکش یا در دماهای تا 30 درجه زیر صفر سوئد آزمایش شده است.

مشخصات هواپیما
از نقطه نظر تکنیکی - آلفاجت هواپیمایی است که به درستی و با دقت زیاد تکمیل شده و دارای عملکردهایی موثر و منطبق با دو مامورت در نظر گرفته شده برای آن می‌باشد. در رابطه با آیرودینامیک بر روی هر جز هواپیما که ساختش به پایان رسیده مطالعه سه بعدی در یک کامپیوتر صورت گرفته است. تا قالبهای مطلوب و تمیز به دست آیند. خصوصیات پیچی به هواپیما که دقیقا مربوط به نیاز مدلهای فرانسه است دلیل آن می‌باشد. حدود 600 تست مربوط به پیچ افتادن و واماندگی و از دست رفتن کنترل بدون احتساب تستهای تونل باد بر روی نمونه اولیه انجام شده است و زمان کوتاهی برای برگشت به حالت عادی کافی است. با وجودی که هواپیمایی از این نوع احتیاجی به پرواز ترانس سونیک تا سرعت ماخ 1 ندارد ولی آزمایشها نشان می‌دهد این امر ممکن بوده و اینکه هنگام شیرجه رفتن هواپیما سالم و قابل پرواز باقی می‌ماند.

خارج کردن موتور و تعبیه دوباره آن حدود 21 دقیقه و 30 ثانیه طول می‌کشد. میزان ساعت و سرویس نگهداری در ازای هر ساعت پرواز 5 ساعت است. چرخشی 220 درجه بر ثانیه با سرعت 350 نات ، اثر بخشی بالای ترمزهای هوایی تجهیزات کامل تعلیماتی طول آلفاجت 12.29 متر فاصله دو نوک بال آن از 9.16 متر ، ارتفاع آن 4.19 متر و مساحت بال آن 17.5 مترمربع می‌باشد. وزن خالی عملیاتی هواپیما 3475 کیلوگرم ، وزن برخاست در ماموریت آموزشی 4890 کیلوگرم و حداکثر وزن آن به هنگام خاستن 7 هزار کیلوگرم است. سقف پرواز 46 هزارپایی ، حداکثر عدد ماخ در پرواز افقی 0.85 ، مسافت دورخیز برای خاست 480 متر و مسافت فرود 520 متر می‌باشد. گنجایش سوخت داخلی 1500 کیلوگرم است

اسلحه و مهمات

آلفا جت که از بدو امر هم به عنوان هواپیمای آموزشی و هم جنگنده پشتیبانی هوایی تاکتیکی در نظر گرفته شده است به گونه‌ای طراحی شده که حمل بارهای مهمات خارجی مختلف را تسهیل نماید. بالهایش به علت قرار گرفتن در ارتفاع بالا و موقعیت ارابه‌هایش در بدنه تتنوع بزرگی از تسلیحات خارجی را در پنج نقطه متفاوت امکان‌پذیر می‌سازد. دارندگان مختلف آلفا جت تاکنون 35 ترکیب مهمات برای دو ماموریت عمده خود برگزیده‌اند. در زیر بدنه می‌توان یک قبضه توپ 30 میلیمتری «دفاتایپ553» یا یک قبضه توپ ماوزر با 150 تیر فشنگ نصب کرد. زیر سیستم جنگ ‌افزار جدید اپراتور چند محموله خارجی تلفیقی یا «سی‌ئی‌ام-1» وجود دارد که امکان حمل تلفیقی از بارهای ، سوخت ، بمب ، راکت را فراهم می‌آورد.

علاوه بر این آلفا جت تنها هواپیمایی در این کلاس است که با تجهیز نوع مخصوصی از سی‌ئی‌ام-1 قادر به انجام ماموریتهای شناسایی عملیاتی می‌باشد. سی‌ئی‌ام-1 تنها آداپتوری است که دارای چنین ظرفیت حمل بار زیادی بوده و امکان شلیک سلاحها را به سوی جلو و پایین در آن واحد فراهم می‌آورد. حمل ترکیبات مختلفی از محمولات بدون نیاز به تعویض یا جداسازی قسمتهای عمده که سبب ایجاد زمانهای تعویض طولانی مابین دو ماموریت می‌شود، ممکن می‌باشد. در مورد آلفا جت ترکیبات زیر با سی.ئی.ام-1 بکار می‌رود.

ماموریت آموزشی
یک مسلسل 12.7میلیمتری و چهار بمب تمرینی
18 راکت 68 میلیمتری و چهار بمب تمرینی
ماموریت آمدزی
7راکت 68 میلیمتری و دو بمب 125 کیلوگرمی
18راکت 68 میلیمتری و 1 بمب 250 کیلوگرمی
18 راکت 68 میلیمتری و 6 بمب تخریبی کننده باند
18 راکت 68 میلیمتری و 59 نارنجک 74 میلیمتری
ماموریت شناسایی
سیستم مادون قرمز سوپر سایکلوپس (Super Cyclopes)
چهار دوربین ، به علاوه یک شلیک کننده فریب دهنده رادار دشمن

answers.com


آخرین ویرایش: شنبه 12 آذر 1384 02:12 ق.ظ
دیدگاه ها ()

تعداد کل صفحات ( 7 ) 1 2 3 4 5 6 7

درباره وبلاگ


  • نیروی هوایی ایران موشك كروز شهاب 3 موشك های ضد كشتی بم اتمی موشك ساحل به در یا هلی كوپتر و ناو های جنگی واسلحه و تانك و اف14 واف 16 و اف 22 و اف 35 و..میگ 31 و میگ 29 و ..

نویسندگان

  • صمد(357)

    علیرضا(12)